vineri, 29 noiembrie 2013

Bilantul activitatii SCMD in perioada noiembrie 2012- octombrie 2013



SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE (SCMD)
Consiliul National al Reprezentantilor (CNR)
Alba Iulia, 28-30.11.2013

Bilantul activitatii SCMD
in perioada noiembrie 2012- octombrie 2013

I.                  Contextul intern si international al desfasurarii activitatii SCMD
in perioada de referinta
Doamnelor si domnilor,
Si in anul care a trecut, de la precedentul CNR, sindicatul a trebuit sa actioneze conform liniilor directoare ale strategiei aprobate si conform rezolutiei pentru recuperarea si apararea drepturilor castigate ale rezervistilor, adaptandu-si strategia si tactica permanent, din mers, in functie de provocarile create, de permanenta modificare a realitatilor interne si externe, generata de instabilitatea politica in conditiile crizei de sistem mondiale si ale inconsecventei factorilor politici interni si internationali. A trebuit sa actionam in functie de brusca reticenta a liderilor USL pe care i-am sprijinit in alegerile partiale, locale, generale si la Referendum, fata de indeplinirea promisiunilor facute si asumate prin semnatura, la 14 iulie 2012, dar si de cooptarea in USL a unui nou partid, UNPR, cu care nu aveam acorduri. De asemenea, a trebuit sa constatam, pe pielea noastra, in conditiile surprinzatoarei coabitari a liderilor USL cu presedintele Romaniei, manifestarea in continuare a efectelor legilor genocidului si antinationale ale perioadei Boc-Ungureanu. Alte mii de rezervisti au continuat sa produca "mari economii la bugetul de pensii" prin "parasirea pe cale naturala a sistemului", luna iulie a anului 2013 anuntandu-se pentru noi drept catastrofala, prin trecerea la faza ultima a "Revizuirii" si executarea silita a celor 154.000 de supravietuitori (din 186.000 cati ar fi trebuit sa fim) atat lunar cat si retroactiv pe 30 de luni din urma. In acest context, imi asum propunerea venita de la majoritatea filialelor, de urmarire a vinovatilor de decesul prematur a circa 32.000 de rezervisti, in perioada 2009-2013, majoritatea intre 50 si 65 de ani, in vederea stabilirii responsabilitatilor.
In conditiile tergiversarii indeplinirii promisiunilor, indepartarii alesilor de cei pe care ii curtasera in perioada alegerilor, am putut constata nu numai trecerea noastra pe lista de asteptare la principalele posturi de televiziune ci si recrudescenta atacurilor la adresa rezervistilor. Se pregateste "lustratia" prin diversiunea "Voinescu - tortionarii - criminalii". O ofensiva fara precedent s-a produs, vizand implozia SCMD, prin manipularea orgoliilor sau atacuri diversioniste la persoana s-a declansat pe Internet la adresa presedintelui SCMD, a unor membri ai CD si presedinti de filiala,  sau a consilierului Radu Toma, care sta in gatul tuturor serviciilor prezidentiale din Romania. In retorica prezidentiala, locul liderilor USL l-au luat presedintele SCMD si fostul ministru al Apararii, senatorul Corneliu Dobritoiu. S-au reactivat diversionistii de presa, reluand tema SCMD face politica si este falanga armata a USL, militarii nesimtiti vor fi premiati pentru rolul lor in victoria in alegeri a USL, etc. Constant, in pofida legaturilor foarte bune ale SCMD cu uniunile si asociatiile rezervistilor, s-a manifestat grupul din fruntea ANCMRR al generalului Iliescu, grup care a acuzat sindicatul de amestec in treburile interne, dand drept exemplu situatia de la Craiova, a cerut si cere in continuare interzicerea activitatii SCMD ca structura proclamata ilegala si aceasta, in ciuda dovezilor date de SCMD ca actioneaza pentru stabilirea unitatii de actiune a tuturor rezervistilor si transformarea acestora in portavoce a cadrelor active. In acest context amnezia brusc instalata la nivelul conducerii PSD, PNL si PC a obligat conducerea SCMD sa se orienteze spre ultimul venit in USL, UNPR, cu propuneri de armistitiu si cooperare, UNPR dovedindu-se cooperant la nivel central, pana in prezent.
Strategia si tactica SCMD, adaptate din mers, pentru realizarea obiectivelor propuse, a evoluat de la pichetari, amenintarea cu mari demonstratii, persuasiune, negocieri directe, indeosebi cu liderii PSD si UNPR, la nivel guvern, mai putin cu PNL si PC (exceptie ministrul Radu Stroe) - rudele sarace ale guvernului Ponta 2, carora le reprosam, reprosandu-ne si noua, in acelasi timp, catastrofa numita Mariana Campeanu.
La nivel Parlament, in schimb, SCMD s-a bucurat si se bucura de relatii foarte bune cu reprezentantii tuturor celor 4 partide, ingrijorati de ce le-ar putea aduce viitorul, in contextul spargerii de facto a USL. Deja s-a anuntat candidarea pe liste separate la europarlamentare si producerea de candidati proprii la presedintie de catre alianta PSD-UNPR, PNL si PC. O astfel de rupere si de jure va pune SCMD in dificila situatie de a incerca sa-i impace pe parteneri sau de a-si alege propriul drum in asa fel incat sa nu-si faca adversari din nici unul.
In plan extern, indemnurile repetate ale lui Barack Obama si George Friedman de orientare a noastra, din punct de vedere economic, spre Rusia si afirmatiile ca nimeni nu va interveni pentru noi, in lipsa unei armate pe care am distrus-o, in caz de agresiune, ca si esecul previzibil al summit-ului de la Vilnius, ridica problema regandirii rapide nu numai a politicii si actiunii romanesti in domeniul apararii si sigurantei nationale ci in toate domeniile de care se leaga existenta Romaniei ca stat. Concret, nu se intrezaresc perspective favorabile in acest sens, in conditiile lipsirii noastre de ultimele resurse si insistentei de a ne destructura, in mod irational, administratia. Ar fi momentul coagularii in jurul SCMD al tuturor structurilor politice sau civice nationale, nu numai al celor militare dar, daca societatea civila vede in noi, in continuare, etalonul si farul calauzitor, propriii nostri membri se straduiesc sa ne puna bete in roate, parasind SCMD-ul odata ce si-au vazut sacii in caruta, adica banii in buzunar sau aratandu-se dezinteresati de orice excede interesul personal.
Doamnelor si domnilor,
Va intreb retoric, ce poate pricepe un individ care gandeste in termenii stramosescului dicton "Carpe diem", nu din drama natiunii ci din simpla realitate ca in cursul acestui ultim an, SCMD a avut dialoguri cu doi reprezentanti ai Departamentului SUA, cu consilierul pe probleme de politica externa al lui Vladimir Putin, si ca este curtat, din nou, in perspectiva anului electoral 2014, de liderii tuturor factiunilor politice. Contextul intern si international in care incheiem acest an si vom actiona in 2014 se anunta extrem de imprevizibil si ne impune, la nivel de sindicat, pentru atingerea obiectivelor noastre, o unitate interna fara precedent si o capacitate de reactie care va trebui sa se ridice deasupra posibilitatilor de reactie ale tuturor structurilor organizatorice romanesti, fie ele ONG-uri, fie partide, daca vrem ca noi si tara noastra sa mai avem un viitor.
II.               Obiective. Actiune. Realizari si nerealizari. Solicitari.
CNR 2012 s-a incheiat anul trecut sub emotia aflarii vestii ca toti factorii politici decizionali si-au dat avizul in vederea emiterii, inainte de alegeri, a celor doua ordonante de urgenta reparatorii solicitate privind restituirea cuantumurilor din decembrie 2010 si restituirea integrala a dreptului la munca limitat prin cap IV al Legii 329/2009. Pe drumul de intoarcere ne-am confruntat cu diversiunea asa zisei declaratii a FMI, cu amanarea sine die.  Cu toate acestea am actionat conform angajamentelor asumate, desi promisiunile nu fusesera onorate pana la 1 noiembrie.
In perioada 20 decembrie - 28 februarie, prin presiuni directe sau amenintarea permanenta cu mitinguri de proportii, ca si uzand de relatii personale, SCMD a reusit sa aduca in discutie cele doua ordonante. CD a infiintat o Comisie de dialog, adresandu-se Guvernului. Pentru ca, solutia USL parea a fi renuntarea la orice fel de reparatii, pana la aparitia Legii pensiilor militare de stat, sarcina trasata ministrului Apararii cu care am avut de la inceput si avem relatii bune. Cand avertizarile de mitinguri, susceptibile de a scoate intreaga societate civila romanesca in strada, insotite de scandaluri, deliberari, dezbateri pe bloguri, au atins paroxismul, am initiat tratative directe, prin intermediul d-lui Gl Nastase Constantin cu cine nu se astepta nimeni, cu UNPR-ul, noul partid la putere si cu liderul acestuia, Gl. dr. Gabriel Oprea, devenit prim viceprim-ministru si cea mai influenta persoana din Guvern.
Pe data de 2 martie 2013, in discutiile avute de Comisia de dialog la Guvern, ni s-a promis ferm rezolvarea problemei celor doua ordonante de urgenta pana la 31 martie. Pichetand sediul USL pentru convingerea factorilor de decizie nehotarati, la 4 martie ni s-a comunicat oficial la sediul USL decizia luata de premier de a rezolva aceste probleme nu prin doua ordonante ci prin doua legi in regim de urgenta. A intervenit insa eternul "creier" financiar, incercand sa traga de timp pana la vacanta parlamentara, pentru ca, eventual, legile sa apara in octombrie, cu aplicare de la 1 ian.2014, cu alte cuvinte sa nu mai apara deloc pentru ca oricum se anuntase intrarea in vigoare cu 1 ian a Legii pensiilor militare de stat. Situatia pentru toti rezervistii era dramatica, mai ales ca marea majoritate nu a constientizat. Din discutiile cu directorii Caselor sectoriale de pensii a reiesit ca ultimul val de aplicare al "Revizuirii" s-a declansat chiar in luna alegerilor, in decembrie 2012, ca 18.000 de decizii noi fusesera deja trimise, restul, pana la 154.000 urmand a fi trimise pana la 1 iulie. Concret, cei cu pensiile taiate, urmau sa mai suporte o taiere de cateva milioane, suma fiind imputata si retroactiv pe 30 de luni din urma, iar beneficiarii de cuantumuri identice (atacate deja in justitie de Laura Kovesi ca imposibilitate matematica) si cei cu cuantumurile crescute de la putin la inspaimantator de mult, urmau sa scada mult sub nivelul lui 2010 si sa plateasca retroactiv sume de nivelul miliardelor. Practic nici un rezervist nu ar mai fi incasat in ziua de pensie nimic ci ar fi dus de acasa bani la stat. In acest context a decedat. cu fluturasul aferent noii decizii de revizuire in mana, Generalul Mihail Popescu, membru al Comitetului Militar NATO si fost sef al SMG. Anticipand un val enorm de decese, dar si de furie necontrolata, care ar fi putut produce, prin trecerea aliatilor de partea SCMD si a celorlalte organizatii ale rezervistilor, manifestatii atat de ample, incat ar fi blocat si Palatul Cotroceni si Palatul Victoria, ducand la masuri extreme, cum ar fi schimbarea clasei politice, conducerea SCMD a cerut filialelor sa faca presiuni pe toate caile asupra alesilor in Parlament si a tuturor politicienilor ale caror usi le erau deschise si a facut ea insasi presiuni recurgand chiar la amenintari asupra liderilor de partide, grupuri politice, servicii, etc. Atat premierul cat si presedintele au fost de data aceasta informati corect asupra periculozitatii situatiei care risca sa devina incontrolabila, proiectul Legii reparatorii trecand de luni pe marti in Parlament, prin votul Camerei Deputatilor, cu sprijinul direct al premierului Victor Ponta si al prim-viceprimministrului Gabriel Oprea, al ministrilor Mircea Dusa si Radu Stroe, ca si al directorilor generali ai serviciilor, care l-au convins, in perioada 17-19 iulie pe presedinte sa promulge in extremis Legea 241/2013.
Totodata PLX 109/2012, care fusese inmormantat,  desi trecuse tacit de Senat, a fost reactualizat in Parlament si retrimis comisiilor Camerei Deputatilor spre avizare. In mod straniu, avea sa primeasca aviz negativ din partea comisiilor de munca si buget finante din Camera, obligandu-ne la noi interventii, indeosebi la presedintii si deputatii si senatorii UNPR si PNL. Retras in extremis de la vot si retrimis comisiilor a fost pus in discutia presedintilor acestora cu reprezentantii SCMD care au pus la dispozitie intreaga argumentatie bazata pe argumente si consecinte de ordin juridic si financiar, dar si de politica internationala, intocmita de presedintele SCMD cu sprijinul si acordul presedintilor sindicatelor din MAI, dar si al juristilor liderilor decizionali UNPR si PSD din administratia de stat. In nume personal, multumesc pentru sprijin in acesta directie, domnilor comisari sefi Marian Gruia si Dumitru Coarna, liderii SNPPC, presedintelui UNPR, primarului Sectorului 2 Bucuresti si presedintelui Comisie de aparare din Camera Deputatilor. Atmosfera este favorabila, avizele sunt pozitive, asteptam (chestiune de zile) votul in Camera Deputatilor.
In ceea ce priveste proiectul Legii pensiilor militare de stat, asupra caruia SCMD si-a impus, prin specialistii sai, punctul de vedere in perioada guvernului Ponta 1, pe care l-a recuperat in ian.2013 si l-a incredintat noului ministru al Apararii, conventia cu dl. ministru Dusa este ca draftul cu textul final va fi transmis si SCMD. Deocamdata, dupa o tergiversare de 6 luni si discutii interminabile la Ministerul Muncii, intre reprezentantii ministrului si expertii d-nei Mariana Campeanu si ai d-lui Gheorghe Gherghina, varianta de lucru a iesit si a fost trimisa spre consultare Ministerului Justitiei si directiilor de specialitate din MApN, MAI si SRI.
Preventiv, SCMD si SNPPC au trimis un avertisment tuturor decidentilor ca nu vom accepta sub nici o forma, pregatindu-ne inclusiv pentru manifestari stradale, disparitia din acest proiect a precizarilor referitoare nu la indexare cu rata inflatiei ci la actualizarea pensiilor militare de stat proportional cu cresterile salariale la activi, luarea in calcul nu a minimului sau netului de solda de grad/functie ci a brutului venitului obtinut la ultima plata de salariu ori la ordinele si medaliile cu implicatii de natura financiara. Desi nu am primit oficial varianta de lucru, pentru ca nu ne era destinata, o avem si am hotarat, impreuna cu liderii SNPPC, sa actionam in consecinta dupa analizarea tuturor aspectelor de catre finatistii si juristii nostri si realizarea unor simulari.
Alte actiuni in aceasta perioada, concretizate in rapoarte catre ministrii de resort si prim viceprim-ministrul care coordoneaza domeniul apararii si sigurantei nationale, au vizat urmatoarele solicitari:
·        sa nu se desfiinteze Casa OPSNAJ
·        sa se respecte drepturile statutare ale rezervistilor in ceea ce priveste asistenta medicala, gratuitatile sau compensarea la plata a medicamentelor, acuzand situatia alarmanta existenta in unele judete, cum ar fi Constanta si Bihor
·        urgentarea emiterii noului ordin al ministrului Apararii privind includerea SCMD in randul asociatiilor (ONG-urilor) rezervistilor care au dreptul sa-si desfasoare activitatea gratuit la cercurile militare. Conditii similare sa fie prevazute si la MAI si SRI
·        sedii in urgenta pentru filialele din Slobozia, Constanta, Ramnicu Valcea, Timisoara, Craiova dar si Bucuresti, unde am solicitat ca punct de lucru, un spatiu in incinta Directiei Topografice Militare. Am argumentat cu situatia recenta de la Craiova, dar si de la Filiala Sector 6 Bucuresti, unde s-au cerut sume considerabile (700 lei/ora) pentru activitati, fapt ce a necesitat interventia directa a presedintelui SCMD si ad-lui vicepresedinte Valeriu Pricina la seful SMG. Rapoarte rezolvate pozitiv in acest sens, prin dl Gl Zisu, au vizat Cercul Militar Brasov, Cercul Militar Alba Iulia sau cazarea delegatilor din Basarabia dar si a membrilor CD sau Comisiei de cenzori la Caminul Haiducului, dar aceasta nu este o solutie daca nu se permanentizeaza prin ordine ale ministrilor si la armata si la interne.
·        am solicitat recunoasterea dreptului SCMD de a propune avansari la rezervisti, daca sunt membri SCMD sau parteneri si, de asemenea, dreptul SCMD de a se implica in repartitia biletelor la tratament sau la casele si cabanele de odihna ale MApN, MAI si SRI, drept care tine in primul rand de statutul si plaja de actiune a unui sindicat si mai putin de ONG-urile cu scopuri culturale si de pastrare a traditiilor. Atat la nivel ministri, cat si la nivelul sefului SMG sau al Secretarului de stat, d-na Otilia Sava, am contracarat atacurile determinate de rea vointa sau temeri ale unora, demonstrand ca in Romania exista mii de asociatii, uniuni si fundatii, care functioneaza dupa legea ONG-urilor si carora statul pentru a le stavili pretentiile de finantare le cere sa-si dovedeasca utilitatea publica. Sindicatele, in schimb, cu atat mai mult SCMD, care acopera singur, intreaga plaja a rezervistilor, sunt, prin definitie, adica prin Legea sindicatelor, de utilitate publica, neputandu-se stabili echivalenta intre un sindicat si un ONG, cum nu se poate stabili echivalenta intre un tanc si un cal, sau un elicopter si un magar. Desi ultimele inca actioneaza in paralel in teren muntos!...
·        am solicitat si obtinut constituirea unei comisii de rezolvare, pe cale amiabila, a disfunctiilor legate de aplicarea noii legislatii a pensiilor militare, la nivel MApN, presedintele acesteia fiind dl Gl. mr. Nastase Constantin. Am primit extrem de tarziu un raspuns pozitiv, cu jumatate de gura, din partea MAI, in acelasi sens.
·        am transmis, gratie eforturilor Departamentului juridic, sute de solicitari de rezolvare pe cale amiabila a litigiilor unor membri SCMD cu MAI si MApN, actionand in justitie, acolo unde dialogul nu a dus la rezultatele dorite, Departamentul Juridic al SCMD, prin d-na Col. Caloian Monica, indeosebi, castigand pana in prezent, definitiv si irevocabil, in aproape 100 de cazuri.
·        am facut solicitari/interventii pentru rezolvarea problemelor de sanatate ale unor membri SCMD la Spitalul Militar Central, Spitalul SRI, Spitalul Dimitrie Gerota, dar si la spitale civile, un sprijin constant in acest sens primindu-l din partea d-nei Denisa Popovici, presedintele USSCFR.
·        am facut solicitari privind incadrarea in munca a unor membri SCMD de la nivel firme particulare de paza si protectie pana la nivel consilier ministerial sau prezidential, nivel la care ni s-a promis dar nu ni s-a raspuns, un sprijin constant in reorientarea profesionala si gasirea de locuri de munca pentru membrii SCMD sau de familie, oferindu-ni-l dl. senator PC Dumitru Pelican.
·        am obtinut si facut publice in continuare, oferte de cazare in moteluri, hoteluri, achizitii de medicamente sau servicii medicale la preturi avantajoase, servicii de catering in Bucuresti si unele filiale.
·        s-a imbunatatit activitatea CD prin implicarea vicepresedintilor de zona, votati statutar de membrii fondatori la CNR 2012
·        am acordat, la cerere, 33 de ajutoare de inmormantare, in cuantum de 500 lei pana la 31 dec 2012 si cate 1000 lei anul curent, conform Rezolutiei de anul trecut
·        am adoptat un nou algoritm al desfasurarii lucrarilor CD, propus de Filiala 1 Slatina
·        am depasit solicitarea de publicare a hotararilor si deciziilor CD, BO sau presedintelui, prin decizia de a face publice constant situatiile finaciare si juridice ale tuturor filialelor, asa cum apar in evidenta centrala, eventualele disfunctii datorandu-se modului cum opereaza, statutar sau nu, filialele.
·        sprijinim in continuare actiunea de ridicare a Monumentului Unirii de la Alba Iulia, votata anul trecut
·        am aprobat solicitarile de colaborare venite din partea a doua case de ajutor reciproc, personalitati juridice distincte de SCMD, care se adreseaza tuturor rezervistilor, activilor, membrilor de familie, dar si altor categorii de deponenti, cadrul de colaborare urmand a fi stabilit in CD.
·        s-a pastrat cota de 40% din cotizatii repartizata din contul colector in subconturile filialelor, desi personal consider ca egalitarismul in acest sens, pe deoparte, incorectitudinea unor presedinti de filiale pe de alta provoaca disfunctii si discriminari, dar imi voi rezerva dreptul de a-mi sustine punctele de vedere la discutii, dupa prezentarea rapoartelor de specialitate.
·        in ceea ce priveste acordarea de stimulente, nu am respectat (pentru ca eu imi asum raspunderea, sub semnatura) criteriul de 10% din 40% din totalul sumelor virate deoarece, chiar daca s-a omis in Rezolutie, mi-am notat ca am propus si ati fost de acord, anul trecut, ca acordarea compensatiilor sa aiba in vedere un procent anume din intreaga suma existenta in contul filialelor, adica inclusiv din raportarile din anii trecuti, donatii catre filiale, de gestionarea acestora fiind responsabil BO al filialei. Ca neimplinire, am constatat ca nu s-a respectat aici valoarea salariului minim pe economie propusa;
·        cu aprobarea CD, am redus la jumatate sumele necesare platii colaboratorilor, pentru buna functionare a SCMD
·        s-au redus la jumatate, de asemenea, cheltuielile legate de intretinerea retelei telefonice a SCMD si, chiar daca au existat nemultumiri, afirm ca lucrurile s-au reglementat, in situatia in care detinatorii de aparate raman fara minute, putand primi, la cerere, suplimentari. Spre exemplu, la ora actuala avem inca 5000 de minute suplimentare la dispozitie (adica la totalul de 20.000 minute pe luna), din neconsumarea minutelor avute la dispozitie in luna anterioara.
·        ca nerealizare, notez disfunctiile la nivelul comisiei de armonizare Statut-ROF, din motive obiective, in primul rand, dar si subiective, formata anul trecut, sub conducerea d-lui Gl Bg Mandru Ovidiu. Parerea mea este ca am pus carul inaintea calului, drept care va solicit ca aceasta responsabilitate sa-mi fie repartizata mie si d-lor generali Balan Iosif, Nastase Constantin si Col. Caloianu Monica pentru elabotrarea proiectelor celor doua documente baza ale SCMD, ulterior acestea fiind transmise filialelor spre consultare si propuneri. Chestiunea de altfel, nu era urgenta si nici oportuna, motiv pentru care s-a renuntat la convocarea unui CNR extraordinar in martie a.c., adica exact in luna in care s-au declansat adevaratele batalii pentru cele doua ordonante de urgenta solicitate - prima devenita Legea 241/2013 iar cea de-a doua fiind inlocuita, prin dezgroparea si repunerea pe rol a Plx 109/2012. In ceea ce priveste bugetul de cheltuieli, repet rugamintea de a nu ne juca cu cuvintele si de a folosi termeni de genul proiect sau linii directoare.

III.           Demersuri juridice ale SCMD
Doamnelor si domnilor colegi,
Va reamintesc faptul ca actiunile in justitie, in conditiile in care instantele sunt obediente politic si dau solutii diferite - respingere (majoritatea) declinarea competentei sau chiar favorabile noua, in conditiile in care am produs documente provenind de la cabinetul primului ministru Boc sau al ministrului Predoiu privind solutionarea dosarelor noastre si ce decizie sa ia judecatorii, au constituit, in primul rand, un puternic mijloc de presiune asupra politicului, sub amenintarea blocarii instantelor si devoalarii publice a lipsei de deontologie profesionala a unor judecatori. Am pornit la drum, sub cordonarea generala a Cabinetului de Avocatura Gilca, caruia SCMD i-a platit, anticipat, prin contract, 50 lei pt fiecare membru SCMD din Bucuresti si judetele direct arondate si, in plus fata de cei 50 lei, platiti avocatilor locali, inca 20 lei/membru pentru actiunile din tara. Ulterior, Gilca a continuat procesele de recalculare prin Cabinetul Gilca si Vasiliu, a preluat procesele de revizuire pe Bucuresti si judete limitrofe, abandonand judet dupa judet, si sfarsind prin a lichida cabinetul de avocatura, astfel incat astazi dosarele sunt impartite intre Cabinetul Gilca si Cabinetul Vasiliu.
Au fost 31.312 actiuni in recalculare, pe pasii 1a si 1b, din care au ramas, la inceputul lui 2012, 16.688 actiuni. Amanuntele va vor fi oferite de informarea detaliata a Departamentului juridic. Eu va informez ca, pe baza datelor de la CNR 2012, in conditiile decesului a 67 de camarazi anul trecut si a retragerii a 16.684 de actiuni duble, rezulta ca un numar de 7.323 de membri conjuncturali de sindicat, veniti la noi disperati in ian-feb 2011, au abandonat majoritatea parasind si SCMD, vazandu-si sacii in caruta, adica primind banii inapoi sau suplimentati prin operatiune numita "Revizuire". 16.688 de actiuni au continuat, 7.796 primind degeaba hotarari favorabile, intre care 2.875 hotarari definitive si irevocabile. Degeaba, pentru ca s-a inventat, intre timp. operatiunea numita "Revizuire"; 6.234 au fost pierdute definitiv si 2658 au ramas pe rol, pentru anul acesta.
Am fost obligati sa deschidem, in paralel, actiuni pe revizuire, pe banii fiecarui membru al SCMD, platindu-se pentru Galca si Vasiliu cate 150 lei, acesta fiind etalonul si pentru ceilalti avocati din tara. Cabinetul de avocatura a pornit, la Bucuresti cu 2.005 dosare pe revizuire, din care i-au fost admise 24, admise la rejudecare 7, declinate 2, respinse 1043, suspendate 179, considerate sub autoritatea lucrului judecat 4, 727 fiind inca pe rol. Aglomerandu-se numarul de dosare, Galca si Vasiliu au cerut marirea sumei de la un moment dat, ceea ce ar fi dus la discriminare intre colegii care apucasera sa depuna dosare si cei care nu. In acesta situatie, am rugat-o pe Graziela Barla, care avea procesele inca nefinalizate pe Legea 329/2009, sa preia, cu o suma mai mica, circa 350 de dosare pe revizuire, cu 818 membri SCMD, situatie in care Cabinetul Galca si Vasiliu au renuntat la suplimentarea sumei, cerand in schimb si obtinand 70 lei pentru cea de-a doua decizie de revizuire si cate 30 lei pentru fiecare din urmatoarele. Sursa supararii avocatului Graziela Barla a constat in faptul ca nu i s-au oferit si ei aceste noi conditii. Ambele Case de avocatura, au adoptat in strategie tactica neprezentarii si depunerii de cereri de amanare cu si fara rost si ne-au inundat cu cereri de decontari birotica. Am admis si noi actiuni pe revizuire, desi se puteau continua, printr-o introducere de cerere de schimbare de capat in cele pe recalculare, pentru a avea o sansa in plus. Au castigat in total 4921 de membri in actiuni pe fond pe recalculare, dintre care definitiv si irevocabil la Curtile de Apel, 2433, alti 422 obtinand dreptul de rejudecare a proceselor. A inceput sa castigam si pe revizuire, in special in tara, 176 membri pe fond, din care 44 definitiv si irevocabil. In 2013 s-au adaugat 85 succese pe fond pe revizuire, din care 62, definitiv si irevocabil.  Inutil, pentru ca obtinerea cuantumurilor solicitate s-a facut, pana la urma, pe cale politica, prin aparitia Legii 241/2013. Au ramas celelalte capete din actiunile noastre, la care am propus sa se introduca o cerere privind solicitarea sumelor abuziv retinute. ceea ce s-a si intamplat in dosarele de la Graziela Barla, de care ne-am despartit amiabil, in procesele pe revizuire, pe care le gestioneaza acum nemijlocit Departamentul Juridic al SCMD.
Pentru a-i include si pe cei care au pierdut definitiv si irevocabil, SCMD declanseaza un nou proces impotriva Guvernului, vizand recuperarea sumelor abuziv retinute, ideea fiind ca, daca am castigat o singura actiune definitiv si irevocabil, masura restituirii sumelor se adreseaza tuturor membrilor SCMD statutar existenti la data pronuntarii. Acest aspect a fost discutat cu directorii Caselor sectoriale de Pensii, care ne-au informat ca banii exista ca economii la bugetul de pensii, putand sa ne fie oricand acordati cu conditia sa existe vointa politica. I-am rugat sa informeze "vointa politica" asupra faptului ca ar fi mai avantajos sa ni-i dea acum, fara implicarea actualului buget sau a celui pentru anul viitor, decat sa ni-i dea in urma unui proces castigat de SCMD, cu penalizarile de rigoare,  la zi.
De asemenea, am convenit cu avocatii ca actiunea pe revizuire a incetat asupra membrilor nostri beneficiari ai Legii 241/2013, ea continuand doar in cazul celor beneficiari inca ai OUG1/2011.
Incetarea colaborarii cu Casa de avocatura Barla priveste doar dosarele pe revizuire, nu si procesele pe Legea 329/2009, aflate pe rol inca din 2010, cele pe discriminare sau actiunea de la Curtea de la Luxembourg, situatia financiara dintre parti urmand a fi reglementata dupa analiza actiunilor asumate, operatiunilor efectuate sau nu, si a costurilor, urmand a se decide cine si cui are de dat/restituit bani. Intr-o situatie similara cu Cabinetul Barla, Cabinetul Gilca solicita  sume datand din perioada recalcularii, urmand ca relatiile sa fie reglementate dupa analiza comparativa a bazelor de date. In mod obiectiv nimeni nu stia ca mii de membri SCMD, pentru care am platit anticipat, se vor retrage din procese, cand s-au vazut cu sacii in caruta sau ca Guvernul ne va inunda cu decizii de revizuire, mergand pana la 31/persoana si in multe cazuri chiar si cate 3 in acelasi plic, cu aceeasi data, acelasi numar, doar cu diferente in privinta punctului de pensie, a vechimii constatate, a grupelor de munca si a sumelor.
Departamentele Juridic, Finaciar Contabil si Secretariatul General si avocatii conlucreaza in prezent pentru stavilirea haosului abatut si asupra noastra, datorita guvernarilor haotice si haosului legislativ. Sa nu uitam ca asupra uneia si aceleeasi categorii - rezervistii, se produc acum efectele a 6 legi care se bat cap in cap, situatia neputand fi reglementata decat prin noua Lege a pensiilor militare de stat.
Actiunile la CEDO, coordonate de av. Costel Gilca, au fost anihilate, pe deoparte, de modificarea procedurii la Bruxelles, unde, datorita spaimei de cazurile rusesti, s-a introdus un judecator care triaza cazurile, fara a le inainta spre solutionare si datorita grabei unor rezervisti de la Cluj care au repetat greseala unor grefiere, adresandu-se unui geniu local, ce i-a convins ca se pot duce la CEDO si fara sa respecte trecerea prin toate instantele nationale. Ca atare, actiunea a fost respinsa, cu repercursiuni asupra stategiei si actiunii noastre. Se adauga modificarile din orientarea politica internationala, care dau castig de cauza politicii guvernelor, in dauna principiilor de drept. Pe cale de consecinta, primul lot de 266 de membri SCMD, cu precadere din Bucuresti, Focsani, Targoviste si Slobozia, nu au fost acceptati la CEDO, pe motiv ca nu ar fi indeplinit conditiile de admisibilitate pe art. 34 si 35 din Conventie.
Datele nu sunt insa complete, deoarece nu toate filialele au raspuns repetatelor noastre solicitari de transmitere a situatiilor.
In mod firesc, in situatia in care noua Lege a pensiilor militare de stat va fi ceea ce trebuie, stopand haosul si eliminand discriminarea, procesele aflate pe rol isi vor pierde obiectul. Nu insa si actiunea in justitie declansata de SCMD, la care s-au inscris deja peste 200 de membri, vizand recuperarea sumelor abuziv retinute din pensii, pe 21 de luni din urma, pentru majoritatea membrilor SCMD discriminati, si pentru mai multe luni, in situatia celor proveniti de la SRI, care nu au avut decizii de recalculare ci direct de revizuire, incepand din mai 2011.

IV.           Situatia financiara a SCMD
Doamnelor si domnilor,
Intrucat problemele financiare au constituit si constituie calea optima de atac asupra SCMD, prin manipularea celor care cred ca li se cuvine totul, fara ca ei sa faca nimic pentru SCMD, decat eventual sa-i pericliteze existenta, doar pentru ca platesc sau nu o cotizatie lunara de valoarea a 3/4 dintr-un pachet de tigari, uitand ca toti o platim, nu numai ca la precedentul CNR s-a hotarat publicarea datelor privind veniturile si cheltuielile, dar am hotarat in CD sa publicam si situatia, pe fiecare filiala, conform inregistrarilor la zi din contul colector. S-a constatat astfel ca in culpa, au fost adesea tocmai aceia care tipau ca din gura de sarpe si improscau cu acuze CD.
Operatiile financiare vor fi prezentate defalcat, in detaliu, de rapoartele speciale ale departamentului de resort. Datoria mea este sa va informez ca, preconizand la CNR 2012 un venit din cotizatii de numai 370.000 lei pentru 2013, pe baza retragerii masive a celor care s-au vazut cu sacii in caruta pe "Revizuire", am realizat, in conditiile abandonarii noastre de cei pe care nu-i pot numi decat "tovarasi de drum", si in conditiile continuarii procedurilor ilegale, interzise de CNR, de emitere de chitante de catre unele filiale si pastrarii cotizatiilor in procente diferite sau in integralitate, un venit real de 488.312, 99 lei pana la 22.11.2013, la care se adauga cel realizat in oct-dec trecut de 47.572,76 lei, rezultand un total de 535.885,75 lei. Si aceasta pentru ca nu am luat in calcul, la CNR 2012, si nici nu aveam cum, aderarea masiva la SCMD a celor trecuti in rezerva pe Legea 263/2010 si alte surse de venit. De asemenea, fata de un total cheltuieli pe 2013 estimat la 782.995 lei, s-au facut cheltuieli in valoare de 452.632,26 lei. Practic am depasit cu 34,08% valoarea estimata a veniturilor, inca de la inceputul lunii octombrie a.c.
Economii s-au facut prin reducerea la jumatate a costului abonamentului telefonic, a cheltuielilor de personal si refuzului meu de a onora cererile de plati insuficient justificate sau cu caracter retroactiv fata de data contractelor avansate de avocati. Iar economia la cheltuieli s-a facut si in conditiile existentei in 2013 a doua noi surse de iesire din bugetul SCMD, neprevazute sau inexistente anul trecut: solicitarea de ajutoare in cazul a 33 de decese, totalizand 29.000 lei si acordarea de stimulente de catre 8 filiale (6 din Bucuresti: F1S1, F1S2, F2S2, F1S3, F2S5, F1S6 si Filialele 1Ploiesti si 1 Buzau) totalizand 36.098 lei. Cea mai numeroasa filiala din Bucuresti este actuala Filiala 1 a Sectorului 6, cu 296 de membri cotizanti la zi, membri pe care, teoretic, presupun ca ne putem baza, motiv pentru care il felicit pe dl. vicepresedinte CD si presedinte de filiala Tudor Marian. Aceasta filiala a dispus, statutar, si dispune de 30 apoi 40% din depunerile a 1399 de cotizanti anii trecuti. Oameni care fie s-au retras, dupa ce au platit cotizatia doar pe 2011, fie sunt pe cale de a fi declarati astazi autosuspendati. In Bucuresti, majoritatea cotizantilor se inscriu in SCMD si platesc cotizatii la sediul central, noi fiind cei care ii indrum, functie de domiciliu, la ce filiala sa se inscrie, parte din cotizatii revenind acestei filiale. Majoritatea acestora s-au multumit si se multumesc insa doar cu inscrierea si plata cotizatiei, neluand legatura cu presedintii si BO ale filialelor, neraspunzand la chemarile la adunari si activitati ale acestora, alegand astfel espectativa in locul actiunii. Mai mult, unii dintre ei, isi permit sa-i atace pe Internet pe presedintii de filiale, pe care nu-i cunosc, sau/si pe membrii CD.
Pentru a sublinia caracterul democratic al SCMD, impins pana dincolo de limitele absurdului, constat doar si va informez ca subsemnatul, cel aflat 24 de ore din 24 la dispozitia SCMD, absolut gratis, pentru ca si deplasarile la televiziuni le platesc singur (20 lei tur-retur taxi la RTV sau TVR si 30 lei la REALITATEA) acuzat si paraacuzat, la modul paranoic de diversi, am semnat, ca presedinte, acordarea de stimulente pentru persoane de care nu am auzit sa se fi remarcat in slujba SCMD si, din cei 36.908 lei, cat totalizeaza stimulentele, acordarea sumei de 4.568 lei pentru persoane ale caror mari merite pentru sindicat au constat in denigrarea, insultarea si acuzarea mea constanta de diverse (de la prejudicii aduse SCMD pana la spion pro sau antiKGB).
S-au acordat filialelor anul acesta, pana la 31.10.2013, sume totalizand 209.263,98 lei, la cerere, reprezentand noul procent de 40% din cotizatii. Marea suparare a unora, concretizata prin rabufniri pe Internet si alte revolutii, a provenit din faptul ca, nefiind specialisti, nu inteleg ca banii se misca in baza unor documente scrise si nu pe vorbe si ca trebuie sa justifice la zi sumele cheltuite, iarasi cu acte si nu cu vorbe. De asemenea, sub presiune, membrii CD au ingreunat procedura raspunderii la cereri, votand, in fapt nelegal, ca orice cheltuiala sa fie aprobata in CD, nu acordata prin semnatura mea, conform legii, in perioadele dintre sedintele CD si justificate la CD. De aceea va rog sa fiti foarte atenti, pentru ca este in interesul tuturor, la dezbaterea si aprobarea procedurilor propuse de Departamentul Economic Financiar.
La 22.11.2013 existau in contul SCMD: 432.176,67 lei, din care 341.413,61 lei in contul colector si 90.763,06 in subconturile filialelor, care mai au insa de justificat cheltuirea a 56.074,68 lei. Depuneri de cotizatii la zi erau 6.049 la care se adauga cei 72 basarabeni, ceea ce ar da un numar de 6.121 membri SCMD beneficiari ai unui eventual proces care ar fi fost castigat in acea zi.
Situatia nu corespunde realitatii zilei de astazi, 29.11.2013, deoarece, daca in lunile sept-oct am avut in medie, 30 cotizatii/zi pentru tot anul, inclusiv noii membri SCMD, in noiembrie media este de 50/zi, la nivel tara. De asemenea situatia nu corespunde nici realitatii in general, deoarece:
·        exista filiale care declara 0 cotizanti (adica nici macar BO sau presedintele), ori de la 1 la 17 cotizanti, in conditiile in care avem date sigure (inclusiv chitante emise ilegal) ca s-au incasat cotizatii integrale de la 50 la 140 membri, atat anul trecut cat si anul acesta, fara ca sumele sa apara in contul colector.
·        exista si cazuri contrarii, cand membrii achita direct la sediul central sau in cont, rupand orice legatura cu BO si presedintele de filiala. Asa am putut reorganiza Filiala 1 Brasov, in conditiile in care am descoperit 41 de membri platitori la zi de cotizatie, fata de numai 5 cat stia vechiul BO.
·        multi membri din diferite filiale au ales sa depuna direct la sediul central cotizatia sau au depus in contul colector si ne-au informat pe noi, ocolind BO al filialei, deoarece ne-au raportat ca diferite persoane din filiala lor le-au recomandat sa nu mai plateasca cotizatia sau sa plateasca simbolic, doar 10 lei. Ne ocupam direct de astfel de situatii, cu ajutorul specialistilor de la centru, dar solicitam si sprijinul dvs. al tuturor presedintilor de filiale, pentru depistarea celor care fac contrapropaganda SCMD sau cheltuiesc nejustificat cotizatia la nivel local, rapind persoanelor din filiale calitatea de membru cotizant la zi. Pentru detalii, va rog sa urmariti cu atentie raportarile care vor urma si sa stabilim, pentru rezolutie, masurile ce se impun, pentru stoparea definitiva a oricaror discutii si tribulatii pe acesta tema.

VI.            Mediatizarea SCMD
Doamnelor si domnilor,
Asa cum fiecare dintre dvs. a putut constata la nivel local sau central, mijloacele media, fie nationale fie particulare, sunt obediente politic si nu dau curs cererilor de participare la emisiuni TV, radio sau de publicare in scris, decat daca persoanele respective sunt in baza de date si se inscriu in linia politica pe care o deserveste in acel moment postul sau publicatia scrisa. Elocvent este faptul ca, subsemnatul, care era chemat aproape zilnic la ANTENA 3, si, uneori de doua ori pe zi, sau frecvent la N24Plus, nu a mai fost chemat dupa ce USL si-a vazut sacii in caruta, fiind cooptat, in schimb, in baza de invitati a RTV. La fel dl. Col. Pricina Valeriu, care a fost rechemat la ANTENA 3,  din momentul in care a devenit interesant prin acceptarea functiei de coordonator al unui departament al UNPR. Ceilalti membri ai SCMD, aflati in continuare in baza de date si in bune relatii cu producatorii, nu au mai fost solicitati nici chiar atunci cand tema discutiei se referea la pensiile militare. In acesta situatie, am convenit cu dl. vicepresedinte Valeriu Pricina sa exploatam orice ocazie, dand la mana argumente in favoarea noastra, reprezentantilor partidelor politice sau oamenilor de casa ai diferitelor televiziuni pentru a ne face lobby in emisiuni. Am exploatat si sitemul relatiilor personale si relatiile pe care si le-a facut in decursul timpului, ca profesionist, la televiziuni, seful departamentului, dl Lt Col Ene Arsinel. Tot domnia sa a fost trimis in teritoriu pentru a stabili relatii cu posturile teritoriale ale televiziunilor centrale si radioului sau cu cele locale si cu presa scrisa, acolo unde avea colegi, sau unde exista rezervisti in colegiile de redactie.
S-au stabilit astfel relatii noi cu posturile locale de televiziune si radio din Alba Iulia, Cluj Napoca si Baia Mare si cu publicatiile: Unirea, Ziarul de Apuseni, Gazeta de Cluj, Graiul Maramuresului si Gazeta de Maramures, restabilindu-se si cooperarea cu Revista Daco-Romania si Ziarul Cuvantul Liber.
In perspectiva evenimentelor politice care vor avea loc in plan intern si international si a noului razboi mediatic impotriva militarilor, care se va declansa prin inlocuirea sintagmei "militarii (ca detinatori de arme)  - teroristi", cu "tortionarii egal militarii", am exploatat relatiile d-lui Radu Toma si vom reactiona dur si imediat la orice atac impotriva noastra, direct la Washington Post, CNN si Vocea Rusiei. De asemenea, ca urmare a negocierilor aceluiasi Radu Toma, ni s-au admis propunerile facute in numele pensionarilor militari de SCMD si in numele pensionarilor civili de Federatia Unirea, avand deja, impreuna cu dl. ing. Dumitru Cojanu, negocieri la SRTV si SRR in privinta unor emisiuni de radio si televiziune sub titlul "Ora pensionarului", care sa fie incluse in grilele din 2014, producatorii urmand a se consulta cu expertii celor doua sindicate si urmand a primi participanti recomandati de acestea.
Anul 2014 va fi extrem de exploziv din punct de vedere politic. Deja liderii politici sunt cu cutitele pe masa si se acuza reciproc de gainarii, fraude si tradari. Gafele de politica interna si externa din 2013, neimplinirea sperantelor societatii civile, Rosia Montana, Tezaurul Romaniei, tranzitul gazului rusesc, jaful in problema retrocedarilor (inclusiv a proprietatilor imobile ale structurilor militare), Deveselu, dotarea armatei, lichidarea CFR Marfa, etc. vor constitui subiecte predilecte de atac. Din aceasta perspectiva, suntem deja pregatiti pe baza de cercetare autentica si de documente sa participam, pentru restabilirea adevarului in interesul tuturor categoriilor de militari, al societatii civile in ansamblu, al intereselor nationale si de stat. Si, evident, sa contracaram leit-motivul "Nu va dam ca nu sunt bani, chiar daca Legea prevede!"
Departamentul Media transmite filialelor care nu au, rugamintea sa-si precizeze, in cel mai scurt timp, responsabilul de relatiile cu media, deoarece "bataliile" mediatice se vor desfasura concomitent la nivelul intregii tari, in media nationala si locala.

VII.         Probleme organizatorice si de disciplina interna
Doamnelor si domnilor,
La CNR 2012, prin votul membrilor fondatori, la solicitarile dvs. s-a intarit CD prin cooptarea ca vicepresedinti interimari a 11 persoane si executarea interimara a functiei de secretar general de catre dl Gl Fl Aer Iosif Balan, membru fondator ales de primul CNR, format exclusiv din fondatori si inscris la Judecatorie ca vicepresedinte cu probleme organizatorice. Tot atunci s-a convenit ca nou alesul vicepresedinte Col Victor Ionascu sa-i preia tacit atributiile organizatorice. In conditiile regretatului deces al d-lui Ionascu, dl Gl Balan, si-a indeplinit, in continuare, atributiile de vicepresedinte cu organizarea, asigurand, in baza votului exprimat de fondatori, conform art 9 al 3b Statut, ca interimar, si functia de secretar general pana la alegerile din 2014. Pe cale de consecinta, problemele de detaliu ale aspectelor organizatorice si de disciplina va vor fi expuse in informarea domniei sale.
Permiteti-mi insa ca, in plan general, pe baza evidentelor de la Secretariat si Compartimentul financiar, a numarului de actiuni in justitie inregistrate si a numarului de legitimatii emise, a numarului de decese survenite si a autoexcluderilor sa afirm ca anul trecut, la CNR, aveam 21.460 de membri in evidenta, conturandu-se abandonul a circa 7.323 de colegi care-si vazusera rezolvata problema cuantumului prin "Revizuire". Anuntam la acest CNR 5040 de autoexclusi dintre acestia prin neplata cotizatiei, la care se adauga 64 decedati anul trecut. Rezulta micsorarea cu 5104 a efectivelor SCMD. La cei 16.356 membri vechi ramasi de facto in evidenta s-au adaugat insa 3279 de membri noi, dintre disponibilizatii de la Interne, in 2011 si inceputul lui 2012 si cei iesiti in rezerva pe baza Legii 263, la care se adauga 72 de cetateni ai Republicii Moldova.
Am inceput anul 2013 cu 19.635 membri la care se adauga cei 17 membri fondatori ai noii filiale de la Sighetul Marmatiei, total 19.652. Din aceasta cifra, scazand cei 67 de membri decedati in cursul anului (doar pentru 33 s-au solicitat ajutoare) si un numar de 380 de membri care si-au anuntat retragerea din SCMD, total 447, ar rezulta cifra de 19.205. Va anunt insa existenta la ora actuala, in evidente a 20119 membri, 13 202 in judete si 6917 in Bucuresti, rezultand un nr. de 914 nou veniti in SCMD, majoritatea din MAI, trecuti in rezerva cu Legea 263, dar si reveniti dintre vechii membri ai SCMD care nu au mai platit cotizatii din 2010 sau 2011. Ponderea membrilor cotizanti la zi incepe incet-incet sa treaca asupra discriminatilor de dupa 1 ian 2011, care au, deocamdata, alta problematica fata de intemeietorii SCMD si ai filialelor. Regret indeosebi plecarea a 166 de membri ai filialelor tinere, a caror problema a fost si este nu pensia ci asigurarea unui loc de munca in tara sau in afara. Cele mai mari pierderi le-am avut la Bucuresti, unde filialele artificial incarcate cu membri de conjunctura nu au putut organiza atragerea acestora in activitati, platitori la zi de cotizatie fiind 1037 fata de totalul de 6121 pana la acesta data. Conform datelor din actuala evidenta isi vor pierde calitatea de membri prin autoexcludere, in caz de neplata a cotizatiei, in perioada 1 feb - 1 aug 2014, un numar de 8858 de membri aflati in evidenta. Datele sunt insa estimative, deoarece:
·        ritmul de achitare a cotizatiilor, inclusiv prin noi inscrieri in sindicat, este actualmente de 50/zi;
·        exista un nr. foarte mare de membri reali, cu cotizatia la zi, care nu sunt prinsi in evidentele SCMD deoarece cotizatiile lor au fost oprite la nivel filiala. Iar in conditiile in care avem date despre existenta la o filiala a 141 de membri platitori la zi, identificabili si in procese, fata de 5 declarati anul trecut si 17 anul acesta, dati-mi voie sa imi exprim parerea ca dupa ce vom descurca definitiv aceste situatii, luand masurile care se impun, vom avea mari surprize.
·        apar aproape zilnic persoane care isi achita cotizatia nu numai pe 2013 ci si pe  ... 2012, 2011 sau chiar 2010. Au fost insa si cazuri de persoane care au venit sa se inscrie in sindicat acum si am depistat pe evidenta ca se inscrisesera in 2009 sau 2010, dar nu mai platisera cotizatia de atunci. De asemenea, cazuri de persoane care au venit sa plateasca cotizatia pe 2013, pentru a intra in noile procese, uitand ca nu au mai achitat pe 2011 sau 2012.
Cu regret subliniez faptul ca astfel de gainarii denota atat caracterul cat si modul dezastruos in care s-au facut avansarile si promovarile in structurile militare. Astfel de cazuri nu le vom aduce la cunostinta tuturor membrilor SCMD si nici a publicului larg, pentru a nu intina imaginea corpului de cadre si pentru a nu oferi adversarilor, celor care ne fac pe toti "betivi", "puturosi", "profitori", "statuti pe langa popote", etc., prilejul de a ne denigra in ansamblu, prin generalizare. Constituie insa o lectie pentru noi de a nu mai lua in serios toate balacarelile de pe Internet, fara a sti exact ce au facut la viata lor si care este caracterul indivizilor in cauza. Va informez, pentru a descreti fruntile, ca avem la ora actuala, 72 de membri nu numai in Republica Moldova ci si membri in SUA, Canada, Austria, Franta, Germania, Polonia, Belgia, Spania, Italia, etc.
Deoarece, anul care vine se anunta decisiv pentru viitorul nostru si al tarii, impunand SCMD-ului o disciplina comparabila coeziunii de lupta a unei armate, va rugam ca la discutii in problema strategiei si de perspectiva sa aveti in vedere si propunerile de masuri pe care sa le adoptam statutar si in limitele legislatiei actuale, din acest punct de vedere, impotriva celor care gainaresc sau pericliteaza existenta sindicatului, din prostie, din interes sau din ordin.

VIII.      Relatii
Doamnelor si domnilor,
Sistemul de relatii al SCMD s-a dezvoltat si consolidat in 2013, tinand seama de recomandarile CNR 2012, de strangere a legaturilor cu activii, cu ONG-urile rezervistilor, dar si cu societatea civila, pe deoparte, pe de alta, in functie de schimbarile permanente in peisajul politic intern si international.
Fata de anul trecut, cand relatiile cu MApN se bazau aproape exclusiv pe realatia cu ministrul de atunci, Corneliu Dobritoiu, dupa alegeri, perspectiva s-a largit, deoarece aveam relatii directe si de colaborare nu numai cu noul ministru al Apararii Mircea Dusa, dar si cu noul ministru de Interne, Radu Stroe. La SRI ... no comment, dar avem relatii bune, prin intermediul d-nei vicepresedinte Caloian Monica. In plus, am stabilit relatii functionale, inlaturand etichetele si reticentele venite dinspre exclusiv grupul de conducere al ANCMRR, cu seful SMG, cu dna Secretar de stat Otilia Sava, si, prin intermediul dl. Col Pricina, cu proaspat revenitul in minister, Gl.  Zisu Catalin.
Avem relatii pozitive, la nivel persoane, in servicii, inclusiv SPP, dar de, sa spunem deocamdata, status qvo la nivel macro, in SIE, SRI si DGIA.
In dezvoltarea relatiilor cu activii, am reprosat acestora neintelegerea faptului ca SCMD, avand privilegiul de a fi un sindicat al rezervistilor, este singura structura unitara a sistemului botezat de Aparare, Ordine Publica si Siguranta Nationala, ca, in mod normal, ar fi trebuit sa avem in spate, sustinerea integrala a MApN, MAI si serviciilor, deoarece tocmai ca sindicat, SCMD ar putea fi portavocea activilor, adica a "marii mute", in relatiile cu Guvernul, Presedintia, clasa politica, mass media si societatea civila.
Am continuat sa mentinem si sa dezvoltam si in Bucuresti, cu rezultate mai slabe si in teritoriu, cu rezultate uneori de exceptie, relatii cu toate asociatiile, uniunile, fundatiile rezervistilor, indiferent de provenienta. Nu am reusit insa si nici nu vom reusi vreodata, pentru ca "de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere", sa-l convingem pe Gl. Iliescu Mihai si micul sau grup de sustinatori, ca nu putem sa concuram ANCMRR, nu numai pentru ca suntem sindicat si nu asociatie, ca, legal, avem alte mijloace si obiective mai largi, dar nici nu reprezentam, ca domnia sa, exclusiv rezervisti din MApN ci intreaga plaja, adica rezervisti din MApN, MAI, SRI si alte servicii.
In numele solidaritatii de breasla, ni s-a impus, in schimbul raspunsului pozitiv la cererile noastre de a angaja discutii in Guvern si Parlament pe tema Legii pensiilor militare de stat si a legilor reparatorii si am acceptat ca la aceste discutii, inclusiv cu Premierul, sa fie prezent si dl. Iliescu si aghiotantii domniei sale. Spre corecta dvs. informare, va raportez ca total pe langa subiect, de care habar nu aveau sau nu ii interesau, in conditiile in care noi am acceptat demersurile de solidarizare, nu am auzit din partea acestor domni decat acuze ca vrem sa destructuram ANCMRR, cu multe invective la adresa Filialei 1 Craiova a SCMD, ca nu am exista legal si ca ar trebui sa ni se interzica functionarea, ca nu avem onoare militara, etc. In fapt, si imi asum raspunderea personal pentru aceste cuvinte, acesti domni incearca sa pastreze intr-o organizatie a rezervistilor din armata, pornita initial la inspiratie si din ordin stalinist, spiritul anilor 50 ai Armatei Rosii, sa-si pastreze statul nemeritat pe un sac de avantaje materiale si alte facilitati, speriati de solicitarile SCMD ca tot ceea ce tine de natura unui sindicat al rezervistilor in relatiile cu ministerele si serviciile de resort, sa revina, asa cum este legal, acestuia. Pana acum, noi am solicitat sa revina si sindicatului si nu exclusiv sindicatului, tocmai pentru a pastra armonia intre rezervisti. Incheind acest subiect jenant si hilar totodata, amintind recentele propuneri de modificare a Statutului ANCMRR cu un articol vizand darea afara a tuturor rezervistilor membri de partide (deci si a presedintelui de onoare Gl Gabriel Oprea, presupun) si al tuturor celor care sunt membrii altor organizatii neagreate de dl Iliescu, si simtind nevoia sa va marturisesc, stimati camarazi, ca abia la aceste discutii, participand, am inteles sensul politic dat de media cuvantului "dinozaur".
Relatia cu partidele USL sau alte partide s-a desfasurat cu fluctuatii cu liderii si alesii locali care, dupa victoria in alegeri obtinuta si cu ajutorul nostru, au avut probleme atat de importante de rezolvat, incat nu a mai avut timp de noi. dar lucrurile au inceput sa se remedieze in perspectiva anului electoral 2014. Asa cum dvs. in teritoriu ati pastrat, dezvoltand cu succes in unele cazuri cu primarii, presedintii si membrii de consilii judetene, prefectii, senatorii si deputatii care va datoreaza in buna masura scaunul, la Bucuresti am pastrat si dezvoltat relatii directe la nivelul conducerii PSD cu d-nii Victor Ponta. Liviu Dragnea, Codrin Stefanescu, Adrian Nastase, aflat, va atrag atentia, in plina ascensiune comandata extern, si Ion Iliescu. La PNL, am continuat legaturile directe cu d-nii Crin Antonescu,  Corneliu Dobritoiu si Alina Gorghiu. In schimb, nu reusim sa restabilim si sa dezvoltam relatia directa cu cei doi lideri ai PC, deoarece acest partid se afla in plina degringolada, vocea noastra facandu-se auzita acolo prin senatorul Dumitru Pelican si alte persoane care actioneaza pentru coeziunea partidului.
In mod surprinzator, deoarece actiunea "Miscarea Nationala Liberala" a esuat, ne-am trezit ca avem relatii bune, in pofida prestatiilor dezastruoase in ceea ce ne priveste ale d-lui Pavelescu, la nivelul staff-ului PNTCD, prin noii membri pe care i-am sustinut in alegeri si care ne sunt vechi prieteni, d-nii Chiliman Andrei si Calin Popescu Tariceanu. Si, sa nu va mire, daca, in situatia in care ma veti intreba (si nu mi-as dori sa o faceti) daca actualmente suntem curtati de liderii PDL sau de reprezentantii presedintelui Romaniei, raspunsul meu ar fi pozitiv ! ... Se stie doar ca in politica nu exista sentimente, consecventa si morala ci doar interese. Iar noi, ca sindicat trebuie sa ne obtinem prin orice mijloace drepturile, de la factorul politic, fiind adesea obligati sa negociem cu el, in limba si cu armele care-i sunt proprii.
Constatand in alegeri ca USL-ul nu mai este format din 3 partide ci din 4, am fost in mod justificat obligati asadar sa trecem la conciliere si la negocieri si cu cel de-al 4 lea partid aflat la guvernare prin primviceprim-ministul si de asemenea in majoritatea parlamentara, UNPR-ul. Negocierile au fost initiate de dl. Gl. Nastase Constantin, largite prin asocierea dl Col Valeriu Pricina si concretizate prin dialogul pe care l-am avut cu presedintele acestui partid, in numele solidaritatii de interes, adica de breasla militara. In buna masura, ceea ce am obtinut pana acum, si speram sa obtinem in zilele urmatoare, se datoreaza apelului direct la d-nii Gl dr. Gabriel Oprea, Ilie Botos, dl. Neculai Ontanu si, mai nou, ... col. Valeriu Pricina,  in noua sa calitate de organizator al Depatamentului Aparare din respectivul partid.
La nivel zonal, o pozitie similara o detine in PNL dl vicepresedinte Col Aromanesei Radu si, la nivel local, in toate cele trei partide, mai multi camarazi de-ai nostri, notabil fiind succesul Filialei SCMD Oradea, de saptamana trecuta, care a trimis in staff-ul organizatiei judetene a PSD 3 membri sau al Filiale SCMD Buzau care atrimis membri in conducerea municipala.
Va reamintim un lucru pe care il stie toata lumea ca avem un membru, oficial suspendat, in Parlament (pe langa altii pe care nu-i mai numim) pe d-na senator Cristiana Anghel si chiar un europarlamentar, in persoana Col. Zamfirescu Dan.
In perspectiva evenimentelor din 2014, tocmai pentru ca se vizeaza o amnistie generala, toate partidele avand majoritatea liderilor condamnati cu sau fara suspendare ori in procese sau in atentia DNA, au o foame fara precedent de cadre noi, credibile. Statutul nostru de sindicat interzice doar ca membrii sa nu faca parte  concomitent din doua sindicate similare, permitandu-ne insa sa fim concomitent membri a 2 milioane de ONG-uri tip ANCMRR sau cate ori fi existand in Romania si al oricarui partid. CD a dezbatut acesta problema si, in acord cu multe solicitari venite de la filiale, vom propune in strategia pe anul 2014 largirea acestei plaje. Ar fi bine ca sindicatul sa aiba lobby nu numai prin prieteni ci, in primul rand prin membrii sai, la nivelul decizional al tuturor partidelor, intrucat acestea formeaza majoritatile parlamentare si guvernele de la care asteptam actiunile pozitive in vederea indeplinirii obiectivelor noastre.
In ceea ce priveste colaboarea in cadrul societatii civile, cu federatiile sindicale, sindicatele si ONG-urile care au semnat "Platforma civica" acestea au continuat in cadrul sistemului nostru de aliante numit CNSC. Ca sa intelegem democratia romanesca, trebuie insa amintit un fapt hilar: am solicitat OSIM-ului o simpla rezervare de nume (pentru ca nimeni sa nu foloseasca aceste nume), contra plata, pentru CNSC, Forta a Treia si Alternativa Nationala. Dupa ce initial ni s-a raspuns pozitiv, am primit, la 6 luni, o scrisoare de retractare, conform careia, ei nu inregistreaza denumiri susceptibile de a trimite la politic sau imoralitate. Le-am platit polita, trimitand 6 membri ai SCMD, ca persoane fizice (fara implicarea SCMD), care si-au exprimat dorinta bine argumentat, cu exemple din Romania si din alte tari, de a inregistra un nou nume si aceasta, in perioada in care presedintele tergiversa promulgarea Legii 241/2013. Numele era "Asociatia victimelor regimului Basescu". Asteptam raspunsul. Cum insa Legea a fost promulgata, nici noi n-am mai insistat.
Dintre membrii CNSC, am dezvoltat, in mod deosebit, o relatie de colaborare  cu Dragos Militaru, cetatean canadian, presedintele Sindicatului National al Revolutionarilor, contracarand impreuna, inclusiv prin discutii cu secretarul de stat Victor Socaciu, tentativele de eludare din Legea Recunostintei a urmasilor militarilor decedati in 1989, a celor raniti, arestati atunci sau avand alte merite, demonstrand ca, parte din cei detasati in economie, nu au fost alarmati, n-au actionat din ordin ci potrivit propriei constiinte si curajului fiecaruia. Ii indemnam pe toti cei care ni se adreseaza, pentru ca si ei au zeci de organizatii, sa urmeze linia sindicatului lor. Cu acesta ocazie am constatat ca foarte multi sunt rezervisti, in special subofiteri si maistri militari, care, fara a fi membri ai SCMD au in vedere si interesele sindicatului. Avem nevoie de ajutorul lor, pentru contracararea razboiului de imagine declansat impotriva militarilor, in vederea stimularii urii populatiei impotriva noastra, indeosebi in perspectiva anului 2014, cand "Diversiunea Visinescu", in permanenta extindere, se va generaliza asupra tuturor rezervistilor din MAI, servicii si MApN, urmand sa fim facuti toti, nu numai "teroristi" ci si "tortionari", cu toata gargara imbecila privind comunismul, regimul si cei care l-au sustinut, obiectivul fiind anihilarea noastra totala.
Am dezvoltat legaturile cu Alianta Nationala Sindicala Feroviara si USS CFR, sprijinindu-i atat in dialogurile cu ministrii cat si la manifestatiile vizand satisfacerea revendicarilor lor si pastrarea spitalelor CFR la Transporturi. In schimb, am beneficiat si beneficiem de sprijinul d-nei presedinte Denisa Popovici in toate cazurile de asitenta medicala in care am solicitat ajutorul. Mai mult, aceste federatii au lansat propunerea, concretizata, de includere a numelui presedintelui SCMD printre "Oamenii schimbarii", premiati la Gala premiilor Revistei VIP, pe 18.11.2013.
Am sprijinit in actiuni , la cerere, Sindicatul Tinerilor Profesori, continuam sa sprijinim Federatia Nationala a Muncii care pare a castiga razboiul cu celebrul Condescu la Targu Jiu si Federatia Nationala Unirea a Pensionarilor, dl. Dumitru Cojanu fiind coparticipant la cererile si discutiile initiate de Radu Toma cu SRTV si SRR privind emisiunile "Ora pensionarului".
Avem in continuare, ca membri, veterani ai Pietei Universitaii, intrucat fenomenele care se intampla acolo, exclusiv de manipulare politica, ne intereseaza in mod deosebit in perspectiva anului 2014.
Am stabilit o noua relatie vizand colaborarea nemijlocita in problema legislatiei pensiilor militare si a dreptului rezervistilor la munca, cu SNPPC prin d-nii comisari sefi Marian Gruia si Dumitru Coarna.
La nivel extern, pe langa relatiile de presa si in mediile diplomatice facilitate de dl. Radu Toma, am dezvoltat prin acelasi, relatii la nivelul Departamentul de stat SUA, avand 3 discutii cu raportorul pentru Romania si Moldova si 4 intalniri cu consiliera fostului secretar de stat Hillary Clinton. De asemenea, cu Alexandr Dughin, presedintele miscarii eurasiene din Rusia si consilier al presedintelui Vladimir Putin, infatisand, de fiecare data, exclusiv situatia aberanta a rezervistilor, ofensiva legislativa impotriva lor, posibilitatile si actiunile noastre de contracarare. Tocmai pentru ca de la cel mai inalt nivel, cel prezidential, ni s-a fabricat in mod diversionist o imagine neconforma cu realitatea. In dialogurile cu cei de mai sus, ca si in reuniunile stiintifice patronate de Adrian Nastase la Fundatia Nicolae Titulescu, in prezenta reprezentantilor ambasadorilor SUA si Rusiei, am stopat diversiunile anti Putin in privinta tezaurului Romaniei, am afirmat ca Romania nu este o tara de mana a treia, solicitand Departamentului de Stat al SUA sa ne trimita ambasadori profesionisti nu lobbysti pusi pe jaf, care, in numele democratiei sa ne ceara direct, noua, rezervistilor, sa zicem mersi ca nu se trage in noi de pe blocuri, ca in Siria.
Impreuna cu Radu Toma, care asigura SCMD toate documentarele pe problemele de interes intern si extern, din perspectiva analistilor si a media care ne intereseaza am precizat ca, intrucat SCMD a fost singura forta din Romania care l-a sustinut pe Obama in alegeri si a treia voce care l-a felicitat pentru victorie, avem dreptul sa solicitam infierarea, ca "tradator universal" de profesie, a numitului I.M. Pacepa, care in campania electorala din SUA a intervenit cu abjecte balacareli dambovitene, facandu-i public pe John Kerry, actualul secretar de stat si pe actualul presedinte Obama agenti KGB.
SCMD a dezvoltat relatii asa cum s-a amintit cu patroni de firme, de banci, de retele hoteliere sau de alimentatie, de farmacii sau clinici private, cu cabinete de avocatura, facandu-le cunoscute ofertele, filialele avand intreaga libertate pe plan local, de a le da curs, daca acestea au fost serioase. Modalitatea de dezvoltare a tuturor relatiilor SCMD va fi cuprinsa in proiectul de strategie a SCMD pe 2014.
Doamnelor si domnilor,
Cu scuze ca a durat atat de mult, ma opresc aici, atragandu-va atentia ca anul 2013 a fost extrem de complex, cu sperante si promisiuni partial onorate, ca nu am intrat in detalii tocmai pentru ca activitatea SCMD a fost extrem de bogata, detaliile urmand a fi dezvoltate, ca si anii precedenti, in rapoartele care urmeaza pe ordinea de zi.
Precizez ca, la intocmirea Raportului bilant al SCMD pe 2013, au fost utilizate rapoartele d-nilor vicepresedinti responsabili de zona pentru teritoriu, documentele existente la sediul central pentru Bucuresti si Ilfov dar si la nivel tara, datele furnizate de secretariatul general si departamentele de resort, dar si informari directe venite de la BO ale filialelor sau de la membrii de filiale. Tuturor, CD, BO Central si subsemnatul le aducem multumiri pe aceasta cale.

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

Nu putem incheia insa fara a reaminti niste realizari care nu au putut fi incluse in bilant, oficial, pentru a nu deteriora relatiile dintre Romania si un pseudostat vecin, si pe care vi le prezentam separat, in afara bilantului, cu titlu informativ.
Dupa cum stiti, avem 3 filiale in Basarabia, care actioneaza acolo in baza legilor Republicii Moldova si pe teritoriul Romaniei, in baza legislatiei romanesti. Pe data de 3 noiembrie, in perspectiva Vilnius-ului s-a desfasurat la Chisinau un amplu miting de aderare si de solidarizare la parteneriatul estic cu UE, cu participarea a circa 200.000 de persoane. Participantii au stavilit orice tentativa de manifestare a fortelor comuniste, antieuropene si antiromanesti. Aflat cu a doua misiune din partea SCMD de a duce inscrisurile si a aduce documentele membrilor Filialei 1 Chisinau si 1 Causeni la sediul central, dl. Col. Anatol Munteanu, ca fost combatant,  a mobilizat la miting circa 200 de persoane, fosti combatanti, iar presedintii celor trei filiale, de asemenea fosti combatanti, alti 1000 de fosti camarazi. In entuziasmul de nedescris generat de amploarea si sperantele manifestatiei, si-au anuntat intentia de a se constitui in filiale ale SCMD grupurile de initiativa formate din fosti combatanti din raionul Sangerei (Balti), Telenesti, Cahul, Cantemir si Chisinau (ca Filiala 2 Chisinau). Pentru amanunte, dl. Col Anatol Munteanu va raspunde intrebarilor dvs.
Cu acestea, va multumesc din nou, in numele Comitetului Director, Biroului Operativ Central si al meu personal!